Czwarty operator

Czy to znaczy, że czwarty operator nie dorobił się wciąż jeszcze dobrej oferty dla firm i raczej nie może być brany pod uwagę jako usługodawca dla dużej korporacji? Klienci biznesowi częściej korzystają z usług transmisji danych, biznes grupy. A w tym zakresie oferty Playa nadal nie do końca spełniają oczekiwania klientów biznesowych. Na przykład Bramka SMS za darmo w przypadku klientów abonamentowych indywidualnych sieci Plus, Era, Play i Cyfrowy Polsat oferują cenę 1 MB na tym samym, najniższym na rynku poziomie 1,20 zł, zdecydowanie droższa jest natomiast oferta Orange – 5 zł/MB. Z kolei w przypadku klientów biznesowych do grupy najsilniej rywalizującej włączyć należy właśnie sieć Orange oraz zorientowaną wyłącznie na klientów biznesowych sieć Crowley TeleMobile. W biznesie oferta Play i Netii jest zdecydowanie najdroższa na rynku – 5 zł/MB. Bezkonkurencyjna jest z kolei oferta pre-paid w sieci Heyah – 0,20 zł/ MB, 5-krotnie tańsza od drugich w zestawieniu ofert WPmobi oraz mBank mobile i aż 30-krotnie od najdroższej w zestawieniu oferty sieci Sami Swoi – 6,10 zł/MB. Opieram się tu na danych z raportu o cenach usług telefonii ruchomej w Polsce opublikowanego przez UKE w kwietniu. Jak często na rynku operatorzy zmieniają taryfy? Dla klientów biznesowych taryfy zmieniają się dwa, trzy razy w roku. Co się bardziej opłaca, gdy się kończy umowa – zmienić operatora, czy negocjować nową umowę z dotychczasowym usługodawcą? To znowu jest indywidualną sprawą każdego klienta, w zależności od polityki operatora w różnych okresach z jednej strony przykłada się większą wagę na przejęcia klienta (pozyskanie), z drugiej na utrzymanie. Zatem w zależności od sytuacji możemy uzyskać lepsze warunki, oczywiście zawsze trzeba przeanalizować wszystkie aspekty takiej zmiany. Czyli na przykład przejście numeracji do nowego operatora i wszelkie problemy z tym związane. Jak duża musi być firma, aby dziś móc z operatorem negocjować stawki indywidualne, czyli takie, jakich nie ma w cenniku? Na szczęście wystarczy około 20 aktywacji. Jeżeli jednak firma generuje bardzo dużo połączeń może negocjować indywidualne warunki, nawet posiadając około 15 aktywacji. Jak długo trwają takie indywidualne negocjacje z operatorem komórkowym? Jeżeli firma ma doświadczonych pracowników, potrafi przeprowadzić symulacje wybranych wariantów, ma doświadczenie w negocjacjach, to można je przeprowadzić w ciągu miesiąca. Czy kryzys gospodarczy wpływa w jakiś sposób na polskie firmy odnośnie podejścia do ponoszonych kosztów za usługi komórkowe? Prawdę powiedziawszy w małych przedsiębiorstwach można zauważyć większą świadomość pracowników skierowaną na oszczędności, jednak jeżeli chodzi o duże przedsiębiorstwa niższy szczebel nie dostrzega zagrożeń związanych z kryzysem. Podobnie jest w przedsiębiorstwach państwowych, które jednak kierują się innymi prawami, niekoniecznie rynkowymi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *