Trudne rozstania z komórką

Blisko 60 procent Amerykanów nigdy nie rozstaje się ze swoim mobilnym telefonem. I w stosunku do 2002 roku, kiedy Knowledge Networks przeprowadzało podobne badanie zatytułowane „Jak ludzie wykorzystują swe telefony komórkowe” liczba ta wrosła aż o 50 procent. Okazuje się, że komórka przestaje być traktowana tylko jako urządzenie, przez które można porozmawiać czy wysłać SMS-a lub maila. Wielu osobom jest ona potrzebna, gdy podejmują decyzję o zakupach. I nie chodzi tu tylko możliwości skorzystania z mobilnych porównywarek cen, bo aż 32 procent Amerykanów deklaruje, że zawsze lub bardzo często dzwoni do przyjaciół, gdy zastanawia się nad konkretnym zakupem. Odsetek ten rośnie do 45 procent wśród osób w wieku 18-34 lata. Komórki są też powszechnie wykorzystywane w celach rozrywkowych czy jako GPS, a aż 15 procent respondentów na pytanie, co im się nie podoba w telefonach mobilnych, odpowiedziało, że nic takiego nie dostrzega. Badanie też pokazuje jak ogromne są różnice w sposobie korzystania z komórek w zależności od wieku. Młode osoby w wieku 13-19 lat określane jako pokolenie Y wysyłają średnio blisko 20 wiadomości tekstowych dziennie. Te w wieku 30-43 lat, tzw. pokolenie X, już tylko trochę więcej niż dwa SMS-y, a ludzie wieku 44-64 lat mniej niż jeden. Najmłodsza grupa użytkowników komórek również najbardziej entuzjastycznie wypowiada się o usłudze mobilnej telewizji. Wśród nastolatków chciałoby z niej korzystać 8 procent, podczas gdy tylko 2 procent dorosłych. Według Davida Tice’a wiceprezesa Knowledge Networks, po telefony mobilne coraz częściej sięgają po to, by mieć ciągły dostęp do Internetu. – Wielu ludzi, szczególnie związanych z biznesem, nie może dzisiaj funkcjonować bez Internetu, a dzięki smartfonom mogą mieć go „ciągle z sobą” – podkreśla David Tice. Jest jednak także ciemniejsza strona tego wszechobecnego towarzystwa komórek. Jednym z największych problemów, jakie muszą rozwiązać pracownicy wyposażeni w najnowocześniejsze smartfony, jest to, że przy korzystaniu z urządzeń przenośnych trudniej jest oddzielić pracę od życia prywatnego. Potwierdzają to badania przeprowadzone kilkanaście miesięcy temu przez firmę Avaya, która jest czołowym światowym dostawcą oprogramowania i usług do komunikacji biznesowej. Wynika z nich, że około 60 procent pracowników odpowiedziałaby natychmiast lub tego samego dnia, gdyby podczas ich wakacji zadzwonił szef lub wysłał e-maila. Ponadto okazuje się, że posiadacze smartfonów dwa razy częściej niż użytkownicy zwykłych komórek sprawdzają pocztę mailową i SMS-y podczas uroczystości weselnych i pogrzebów. Może więc warto w tym miejscu przypomnieć starą łacińską sentencję Owidiusza: „medio tutissimus ibis” co tłumaczy się, że najbezpieczniej chodzić jest środkiem. A znaczy, że należy zachować umiar we wszystkim, także przy korzystaniu z komórek.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *